onsdag 11. januar 2012

Ritz kake


Ritz kake

Kaken:

6 eggehviter
2 kopper sukker
32 stk ritzkjeks
1 box valnøtter

Gul krem:

6 eggeplommer
190 g sukker
1 ts vaniljesukker
1,25 dl fløte
150 g mykt smør.

Til fyll/pynt på toppen:

3 dl fløte
Frisk frukt, evt. avrent fruktcocktail, bær m.m.

Slik gjør du:

*Pisk eggehviter og sukker.
*Knus ritzkjeks og valnøtter i hurtigmixer.
*Bland dette og stek på 170 grader ca 45 min.
*Avkjøl kaken.
*Skill eggene, ha plommene sammen med sukker, vaniljesukker og fløte i en gryte. Kok forsiktig opp!!!!!! Avkjøl.
*Rør inn det myke smør. Fyll kaken.
*Pisk kremen og ha denne på toppen av kaken og less over frukt bær - det du måtte ønske.

7 kommentarer:

  1. Hallo, kaken ser god ut, men er det mulig å bytte valnøtter med mandler?

    SvarSlett
  2. Det har jeg ikke prøvd, men det er helt sikkert mulig :) Bare fantasien som setter stopper :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svaret og oppskriften. Den skal jeg prøve =D

      Slett
  3. Bare hyggelig! Moro å dele oppskrifter :) Lykke til med bakingen, og fortell meg gjerne hvordan den ble med mandler i :)

    SvarSlett
  4. Hei Veronica, det gikk faktisk greit og kaken er kjempe god. Noen spør meg å lage det igjen til Jul. Tusen takk igjen og Ha en riktig God Jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra :) Moro når ting fungerer. Tusen takk, og en riktig God Jul til deg også :)

      Slett
    2. Kan denne fryses etter gul krem? Så ta på pisket krem og bær når den taes opp igjen?

      Slett